Πέμπτη 22 Απριλίου 2010

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ

Όποιος θέλει να δει τα αποτελέσματα του ξεπουλήματος του Εθνικού πλούτου στις ξένες πολυεθνικές μπορεί να κάνει μία βόλτα μέχρι τον Σκαραμαγκά. Μία εταιρεία που πριν μερικά χρόνια ζούσε πάνω από 3000 οικογένειες δεν μπορεί να πληρώσει τους τελευταίους δύο μήνες ούτε καν τους μιθούς των 1100 εργαζομένων της. 
Σε αυτούς να προσθέσουμε και τους 160 περίπου εργαζόμενους της εταιρείας που με τεχνάσματα η πολυεθνική THYSSEN KRUPP εξαπάτησε (με ανοχή - συνενοχή της διοίκησης του σωματείου εργαζομένων) μεταφέροντας τους μέσω πώλησης στον best owner όπως τον διαφήμησε και ο οποίος έχει να τους πληρώσει πάνω από ένα χρόνο!!!!!!!!.
Η περιοχή γύρω από τα ναυπηγεία νέκρωσε, οι εργολάβοι που απασχολούσαν μεγάλο αριθμό εργαζομένων κυρίως από την ζώνη του Περάματος εξαφανίστηκαν. Ο Πειραιάς , η Νίκαια, το Πέραμα, Το Χαϊδάρι, Η Ελευσίνα, Το Κερατσίνι , Το Αιγάλεω , Ο Ασπρόπυργος, Ο Κορυδαλλός  περιοχές στις οποίες μένουν κυρίως οι εργαζόμενοι νοιώθει πολύ έντονα τα συμπτώματα αυτής της κατάστασης.
Η εταιρεία δεν πληρώνει ούτε τα χρέη προς τους προμηθευτές με αποτέλεσμα το πρόβλημα να επιρεάζει ακόμη μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων.

Όλα αυτά βλέπετε είναι μία αλυσίδα. Όταν σπάσει ένας κρίκος η αλυσίδα είναι άχρηστη.

Οι Γερμανοί ιδιοκτήτες που από το 2002 (όταν ανέλαβαν την εταιρεία με προίκα δισεκατομμυρίων €) δεν έφεραν ούτε μία νέα εργασία (παρ'όλες τις εξαγγελίες τους) έχουν απαγορεύσει πια κάθε εργασία μετά την καταγγελία της σύμβασης που έκαναν το Οκτώμβρη του 2009 (παραμονές εκλογών). Το μόνο που κάνουν είναι να εκβιάζουν την Ελληνική κυβέρνηση για να πάρουν και άλλα χρήματα και νέα έργα.

Οι εργαζόμενοι βαρέθηκαν να παρακολουθούν τηλεμαϊντανούς και πολύξερους δημοσιογράφους στα ατελείωτα ρεπορτάζ τους για υποβρύχια που γέρνουν (πως γίνεται και έχουν γνώσεις για τα πάντα είναι κάτι που δυσκολεύομε να το καταννοήσω προσωπικά). Γέμισαν τα δελτία ειδήσεων με σκάνδαλα που αφορούν τις συμβάσεις των υποβρυχίων, των τρένων, προηγούμενους διευθυντές εκ Γερμανίας ορμώμενων, Γερμανικές εταιρείες, Έλληνες πολιτικούς κλπ. Αλήθεια γιατί σήμερα γράφονται όλα αυτά όταν θα μπορούσαν να τα μάθουν με μια απλή ερώτηση στον τελευταίο εργαζόμενο στην εταιρεία εδώ και πάρα πολλά χρόνια;
Βαρέθηκαν οι εργαζόμενοι να ακούν υποσχέσεις προεκλογικές και μετεκλογικές για λύσεις που θα διασφαλίζουν τόσο τα Εθνικά όσο και τα δικά τους συμφέροντα. Να ακούν ότι εδώ και καιρό έχουν πωληθεί σε μία εταιρεία από το ABU DHABI (ADM) και να μην βλέπουν κανένα. Καθημερινά να γίνονται μάρτυρες της απέλπιδας προσπάθειας από την διοίκηση του σωματείου τους  να τους κρατήσουν μέσα στον περιβάλλον χώρο του ναυπηγείου (όχι απεργίες, πορείες, διαμαρτυρίες κλπ). Φήμες διαδέχονται καθημερινά η μία την άλλη (κλείσιμο, διαθεσιμότητα, απολύσεις, θα πληρώσουν αύριο, μεθαύριο, τον άλλο μήνα σε δέκα χρόνια..). Παρακολουθούν τις εγκαταστάσεις και τον παραγωγικό εξοπλισμό της εταιρείας χωρίς συντήρηση να καταστρέφεται και να απαξιώνεται μέρα με την ημέρα (δεν αργεί ο καιρός που όλα θα είναι μη χρησιμοποιήσημα και άχρηστα).
Η επισκευαστική δραστηριότητα σταμάτησε λόγω προστίμων από την ΕΕ που κανένας δεν θέλει να τα πληρώσει αλλά ούτε και να ψάξει να δει που πήγαν όλα αυτά τα χρήματα που κάποιοι καταχράστηκαν.
Το παιχνίδι όμως κάποια στιγμή τελειώνει και τότε για πάρα πολλούς θα αρχίσουν τα δύσκολα, τα πολύ δύσκολα.

Και τότε θα σπάσει η εκνευριστική αυτή ησυχία που έχει σκεπάσει έναν χώρο όπου άλλωτε έσφιζε από ζωή και φασαρία. Τότε όμως για όλους όσους ευθύνονται γιαυτό θα είναι απελπιστικά αργά......

Δεν υπάρχουν σχόλια: